Dåliga vs. bra relationer

Genom de 13 senaste åren har jag behövt ta hänsyn till något annat. Jag har behövt ta hänsyn till att alltid anpassa mitt liv efter vad jag borde och måste göra. Jag har behövt prestera och vara tillräcklig. En 13 åriga relation till skolan. En livsstil där jag inte kunnat påverka, en livsstil där jag inte kan göra vad jag känner för. Strukturerad, fast och regelmässig relation. En krävande relation, aka den sämsta av alla relationer. 

Självklart har jag valt att plugga och det är en otrolig förmån att ens få den möjligheten. Jag är evigt tacksam. Men från och med idag har jag ingen att ta hänsyn till. Idag sliter jag mig ur denna relation. Jag gör slut, lämnar dig. Från och med idag ska jag inte vakna upp och tänka vad jag borde göra. Inte måsta ta hänsyn till något annat. Idag är jag själv, jag kommer vakna upp varje dag och ta hänsyn till mig själv och mitt liv. Jag är singel efter 13 år av krav och regler.

Idag har jag bara en otroligt öppen relation i mitt liv. En relation som inte kräver något, inte ger mig några måsten. Bara en relation som ger mig alla möjligheter att göra precis vad jag vill. Med andra ord, den bästa av alla relationer. Jag i relation till vår värld fylld av möjligheter.





2014-05-29 | 23:14:43 | Allt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback